Rád
szükség van! |
a teljes
projekt |
|
Az
egyenlő bánásmód elvét megvalósító oktatási-nevelési gyakorlat
kiterjesztése |
|
Örömmel tesszük közzé,
hogy projektünk eredményeként megalakult
a "Szertelen
Tanoda" Debrecenben! |
|
ÖSSZEFOGLALÓ |
|
Projektünk
általános célkitűzése egy olyan integrációs szemléletű
és személyközpontú pedagógiai-, és segítő metódus megtanítása
és elterjesztése, majd ennek alkalmazásával követő iskola
létrehozása, mely a célzott régióban hozzájárul a helyi
társadalom marginalizálódott ifjúsági csoportjainak
társadalmi reintegrációjához, s az attitűdformálás révén
csökkenti az előítéletes magatartás mértékét, s a diszkrimináció
áldozatává válásának veszélyét. |
Meggyőződésünk,
hogy a diszkrimináció áldozatává válásának egyik tényezője,
a már egészen fiatalkorban (10-16 életév) különféle
okokból történő oktatásból való kiamaradás, mely tény
csak fokozza azokat a hátrányokat, melyekkel ezek a
fiatalok eleve küszködnek. Ráadásul tapasztalataink
szerint a kimaradás oka általában nem az alacsony tanulási
teljesítmény, hanem pont azok a tényezők, melyek miatt
eleve hátrányos megkülönböztetés éri az érintetteket:
nemzeti vagy etnikai kisebbséghez való tartozás, fogyatékosság,
faji hovatartozás, bőrszín, anyanyelv, egészségi állapot,
terhesség, társadalmi származás, a család vagyoni helyzete.
A képzésből való tartós kimaradás pedig tovább csökkenti
az esélyegyenlőség lehetőségét, növeli a marginalizációt. |
Projektünk
az ilyen okokból, az oktatásból és egyéb intézményi
ellátásból kimaradó ifjúsági csoportok speciális iskolai
képzésének-gondozásának, reintegrációjának megvalósítását
és elterjesztését célozza. Ennek érdekében a budapesti
Belvárosi Tanoda Alapítványi Gimnázium és Szakközépiskola
- mely 17. éve végzi középiskolákból kimaradt, kallódó,
deviáns fiatalok középfokú oktatását és gondozását,
egy erre a célra specifikusan kimunkált, kikísérletezett
és eredményesen működő, az egyenlő bánásmód elveit alkalmazó
módszerrel – munkatársai a futamidő alatt kiképeznek
Debrecenben egy olyan, e feladatra szerveződött pedagógus
csoportot (kb. 20 fő), akik vállalják: |
-
marginalizálódott, hátrányos helyzetű, általában deviáns
életvitelű középiskolából kimaradt ill. azt, el sem
kezdő fiatalok középfokú oktatását és gondozását;
-
a megtanult metódus szupervizionált alkalmazását;
- e
módszerrel dolgozó középfokú oktatási intézmény alapítását
együttműködve a helyi hatóságokkal;
- s
a továbbiakban a módszer további terjesztését.
|
|
|
Civil
szervezetek és az anti-diszkriminációs törvény végrehajtása
A projektet az EURÓPAI UNIÓ támogatja
2006/018-176.03.01-0015 |
|
|
|
|
|